Operation somna själv!

publicerat i Jacks framsteg& utveckling;
Nu har vi påbörjat att lära Jack att somna själv inne i våra sängar. Vi kände att det var dags att få in läggrutiner på honom nu då han vägrat att somna utan att vi gick och lade oss med honom. Om vi inte gick och lade oss när han var trött slutade det med att han somnade i vår famn i soffan vilket inte kändes speciellt bra.

Vi är nu inne på vår andra kväll med detta och jag måste säga att första försöket gick över förväntan. Jag bytade blöjan och satte på honom pyjamas och gick sedan in i sängen för att ge han det sista målet. Sen bäddade jag ner honom och sa god natt. Efter det gick jag ut ur rummet och lämnade dörren lite på glänt. Självklart låg han och jollrade så var 5:e minut gick jag in och gav han nappen utan att säga någonting och efter 50 min sov han som klubbad. Utan gnäll och utan skrik. Skönt!

Hoppas att kvällens läggning går lika bra. I let you know!

Kommentera inlägget här :