Redo för förlossning..

publicerat i En mammas vardag;
Satt och kikade igenom min gamla blogg som ni hittar HÄR och hittade ett inlägg där jag var sådär lagom trött på att vara gravid. Nu efteråt kan jag känna; Varför njöt du inte lite mer?. För det är ju faktiskt helt underbart att bära på ett liv, på en egna lilla barn. Såhär skrev jag då i alla fall:

Redo för förlossning!

Nu är jag redo! Redo för förlossning! Nu känns det som jag gjort allt man behöver göra som gravid för att det verkligen ska ha känts som man är gravid. Jag har;

Haft illamående ( endast 1 vecka men ändå)
Varit hypernervös för missfall
Handlat bebiskläder
Varit på ultraljud ( många faktiskt)
Legat inlagd pga blödningar
Blivit förbannad på folk som tagit på magen
Varit superstolt över min "stora" mage i v20
Haft hormonsvängningar så det heter duga
Fått ett X antal hårda sparkar på revbenen
Trott flera gånger att det kanske satt igång
Känt bebisen hicka
Haft foglossningar
Lipat till allmänt konstiga saker
Varit glad och ledsen på samma gång
Gått upp 20kg
Haft/Har fötter som en elefant
Känt mig nyförälskad och höjt M till skyarna i mina tankar och sänkt honom lika fort =)
Ordnat klart bebisrummet
Varit nervös för att vi inte ska hinna med allt
Skällt på M för att vårt skötbord var slut på IKEA
Bakat som en husmor
Boat som aldrig förr

Jag har gjort allt...utom att föda.Och att vara gravid har faktiskt varit helt underbart, känslan jag fick när jag såg plusset på stickan glömmer jag aldrig. Den var underbar men nu vill jag uppleva den absolut underbaraste känslan man kan få uppleva,. Jag vill få min bebis för nu är allt färdigt. Hemmet är redo! Bilen är redo! Jag är redo! Varför kan bebben där inne inte vara redo?!

Kommentera inlägget här :