Bilder till extrafilm..

publicerat i En mammas vardag;
Usch, jag håller på att ladda in bilder på extrafilm och det tar TID kan jag säga. Eftersom att vi har en Nikon D40 så blir bilderna så "stora" och tar en halv evighet att ladda in. Sen blir det ju inte bättre av att jag har närmare 1500 bilder att ladda in och ännu fler att framkalla. Dyrt!

Blir nog att vi framkallar hälften nu ( har ett rabatterbjudande) och tar några förstoringar 30x20 sen får resten vänta ett tag. Dock fylls det ju ständigt på med nya foton, nästan något foto varje dag. Men så uppskattat det kommer vara om några år när man kan titta tillbaka och minnas bebistiden och allt man gjorde♥

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Robie o Teonor:

NUUUUUU hittar jag din blogg!!!! :-)



Har ni testat att framkalla på Fujidirekt? Är jättenöjd med mina bilder. Man får 100 bilder gratis första gången. Vi beställer alltid därifrån.



Syns vi på torsdag? Ska ni med på simmet i morgon föresten?

2:a kommentar, skriven , av anna:

ja det är så härligt med massa kort. det är ju bra att man inte måste framkalla alla nu för tiden utan man kan välja ut de som är bäst!

3:e kommentar, skriven , av Louise Hautamäki:

Blir du medlem på fuji direkt så får du 100 bilder för 29 kronor som är portot. Kanske lite hjälp till ett billigare allternativ!

Här är länken iallafall !



campaign/hundra/" rel="nofollow">http://www.fujidirekt.se/asp/campaign/hundra/



4:e kommentar, skriven , av Anonym:

förminska bilderna i photshop så slipper du ladda upp dom så stora. De gör ingen skillnad på bildkvalitén men på uppladdningstiden :)

5:e kommentar, skriven , av Robie o Teonor:

Förminska INTE bilderna, det är mitt råd! Det blir skillnad på kvalitén. Speciellt om du ska göra lite större format. och förminska INTE originalen för guds skull :-)



Mer som svar på ovan kommentar :-)

Kram!

Kommentera inlägget här :