Äntligen helg

publicerat i En mammas vardag;
Denna veckan har jag verkligen längtat efter helgen. Dagarna har känts evighetslånga, antar att det dels beror på att jag faktiskt befunnit mig på kontoret hela veckan och sen att killarna har varit lediga både torsdag och fredag. Idag hade dom åkt iväg för att köpa lego till Jack för att han varit så duktig med att somna på kvällarna.
 
Detta med att somna på kvällarna har tidigare varit ett stort problem för oss, där nattningen kunnat ta allt mellan 20 min till 3 timmar. Konsekvensen av detta blev trött barn, trött mamma och trött pappa, inget kul alls! Man kan säga att vi testat allt innan vi hamnade i denna form av nödlösning som kanske egentligen inte är helt enligt konstens alla regler men DET funkar för oss. Nu kör vi kryssrutor och somnar J utan problem får han ett kryss, när alla rutorna är fulla gör vi något alt. köper något som han önskar sig. Inga stora grejer men det fungerar som en morot och förhoppningsvis kommer han tillslut kunna somna utan problem.
 
Oj, vad långt det blev om sömn. Men det är ett tungt ämne som jag tror majoriteten av alla föräldrar har problem med till och från under en lång tid av sina barns uppväxt. Jag tror att det viktiga är att man hittar en lösning som fungerar för just sin egen familj och framförallt för BARNET!
 
Så mer sömn åt barnen och mer tid för föräldrarna att få vara bara vuxna, om så bara för någon timme på kvällen.

Kommentera inlägget här :