Dopet!

publicerat i En mammas vardag;
I lördags var det ju så dags för Jacks dop. Vi åkte ner till kyrkan och sockenstugan redan vid 12.00 så att vi skulle hinna fixa med det sista innan allt folk skulle komma. Vid 12.30 kom H&S och deras pappa för att kolla ljudet osv i kyrkan, så jag földe med dom dit och lyssnade igenom hela låten och redan då var jag påväg att börja gråta. =)

Lite innan två samlades vi alla i kyrkan och fixade med Jacks dopklänning osv och sen vart det dags. Det var så underbart fint och mysigt, jag är verkligen kanonnöjd. S sjöng otroligt fint och från många såg jag att det rann en tår. Jag fick tvinga mig att tänka på något annat för att inte stå där och lipa ;).

Efteråt bjöd vi på kallskuret i sockenstugan som svärmor ordnat och sen var det presentöppning. Ohh, så mycket presenter det var sen! Jack fick bland annat en jättesöt Bukowski nalle, halsband, pengar, barbapappa tallrikssett, Cult Design sparbössa och en massa annat.



Sen var det dags för tårta som min mamma hade gjort. En trevåningstårta med chokladmousse fyllning. Supergott! Och otroligt fin! Allt var verkligen så fint under hela dopet och jag tycker att det blev en perfekt dopdag som vi alltid kommer minnas. Bara det bästa att ju bra nog åt min son!

Tack alla som närvarade och delade denna dag med oss och Jack!

Här kan ni lyssna på låten som S sjöng och H spelade( vän var utbytt till barn);

Kommentera inlägget här :