Den 22 augusti- Beräknad födsel

publicerat i En mammas vardag;



Idag är det en speciell dag för mig. Den 22 augusti kommer alltid att vara speciellt, för det var då vårt lilla kille var beräknad att komma ut. Lite visste vi att det skulle dröja 14 dagar till.

Såhär skrev jag för exakt 1 år sedan:

BF-Beräknad födsel IDAG

Äntligen! Jag klarade det..all tid jag aldrig trodde skulle gå har äntligen gått. Det är den 22 augusti och beräknad födsel eller också bäst före datumet för bebisen =). Idag är sista dagen som "normalt"gravid allt efter idag är övertid och om max 14 dagar har jag min lilla bebis här hos mig. Känslan är helt underbar och obeskrivlig. Det känns liksom inte riktigt verkligt och jag tror det är därför jag ännu inte tagit mig i kragen och packat någon BB-väska. Jag tror inte rikigt ännu på att det faktiskt ska komma en liten bebis som är min och M's. Bara vår!

I alla fall, även om det inte kommer någon bebis idag är det inte långt kvar och nu kan det hända närsomhelst. Så jag känner mig inte direkt deppig och trött på att vara gravid ännu. Jag passar istället på att njuta den sista tiden. För även om det är absolut bäst att ha bebben hos sig så lär jag säkerligen sakna min underbara mage. Så det är bara till att njuta och vänta för snart, snart kommer mitt underverk ut.

BF den 22 augusti. Jag är i mål!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Robie:

Känner igen det där! Vi fick ju båda 2 vänta rätt länge.



Hemska väntan. men nu i efterhand så var dom 15 dagarna som jag väntade ingenting egentligen. Men DÅ vad som jobbiga.

2:a kommentar, skriven , av Sandra - blivande 2barnsmamma:

hehe ja hade me bf den 22 augusti=)

Kommentera inlägget här :