En speciell dag

publicerat i En mammas vardag;
Idag är det faktiskt en speciell dag, inte för mig, utan för min lillasyster O som börjar 1:a(!) klass idag. Det är Stort! Igår kväll var hon här och visade vad hon och mamma hade köpt inför den stora dagen. Hon hade fått ny väska, borste, kläder, pennor osv. Min lilla tjej!

Jag hoppas verkligen hon kommer tycka det är roligt med skolan och läxor m.m precis som jag gjorde när jag var liten. Jag minns hur lycklig jag var över att få börja skolan "på riktigt" och vilken pirrande, spännande känsla det var att få sätta sig där i klassrummet med alla ens klasskamrater omkring sig. Känns nästan som igår fast det nu har gått 13!! år.

Lycka till idag O, storasyster älskar dig!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sandra:

min lillasyster börjar också i ettan idag! Måste ringa och fråga hur det gick sen :)

Kommentera inlägget här :