Svar från frågstunden

publicerat i En mammas vardag;
Anonym om Morgonpigga:
vad är det du ska läsa till hösten?

Jag ska läsa marknadsföringsprogrammet i Halmstad, så marknadsförare och indirekt civilekonom.


sandra om Frågestund!:
yes, jag läser marknadsföring :) det är riktigt kul så du kommer trivas! Kan ju passa på och fråga ifall ni ska flytta ner till halmstad nu eller ifall du ska pendla till föreläsningarna?

Det kommer bli så att jag kommer pendla. Tanken från första början var att vi skulle flytta men efter Jack kom känns det bättre att låta honom växa upp i en lugnare miljö, nära släkt och vänner.


elin om Hemma igen!:
Har läst din blogg ett tag, vet inte hur jag hittade den riktigt, så jag undrar, vad ska du plugga? Vill du ha fler barn? och kan vi inte få se lite mer bilder på eran nya lägenhet? :)

1. Marknadsföringsprogrammet
2. Självklart vill jag ha fler barn.
3. Visst skulle jag kunna ordna det, ska bara ha minnet med mig en dag när här är ordentligt städat ;)


Amanda om Frågestund!:
Kul!
1; Vad ska du plugga?
2;Hur många poäng är programmet på?
3;Är livet som mamma som du hade tänkt dig?
4;Har du fått mycker negativa kommentarer/snack eller är det mest positivt?
5; Ska ni skaffa fler barn?

Nu fick du många frågor ifall de andra inte ställer många. =)

1. Se ovan
2. Det är på 180 p, alltså 30p /termin

3. Både ja och nej. Kärleken till Jack är så mycket större än jag någonsin kunnat föreställa mig och känslan jag får när jag ser honom är obeskrivlig. Sen självklart har mitt liv förändrats men inte till något som jag inte hade räknat med. Jag var beredd på att det skulle kunna vara jobbigt och inte alltid så lätt, så ingeting har kommit som någon direkt överraskning. För hur det än är så är det inte bara mysigt med en bebis, även om det oftast är det =)

4. Jag har inte behövt höra något negativt rakt till mig men sen kan jag tänka mig att det snackats en hel del bakom rygg. Dock inte av mina vänner och vad resten tycker skiter jag faktiskt i.
5. Önskan är att få fler barn nångång.


NAISY- Anna i Landet Upp och Ner om Frågestund!:
Hej! Tycker du att du själv ändrats mycket sedan du blev mamma?

Jag skulle inte säga att jag har ändrats mycket men självklart har jag förändrats. Jag har mognat och kan ibland känna att jag och mina vänner inte alltid är på samma våglängd längre när det gäller att supa sig fulla, ragga killar och ta dagen som den kommer. Numera har jag det mesta planerat och en bra fredag kan lika gärna vara en hemma kväll i soffan med min familj. Annars tycker jag faktiskt att jag är ganska mycket som förut, min personlighet har inte förändrats för att jag blivit mamma men man inser ett och annat när man har ett eget litet liv att ansvara för.


Rebecka om Semster DEL 2:
Vad tycker du om mobbing? vad kan man göra åt det?

Jag tycker mobbning är något rent fruktansvärt som både barn och tyvärr även vuxna männniskor håller på med. Det är helt oacceptabelt och jag skulle bli vansinnig om jag fick höra att Jack sysslade med sådant. Vad man sen ska göra åt det är väldigt svårt. Men ett första steg är att vi vuxna slutar upp med det, för våra barn gör faktiskt som vi gör och inte som vi säger.


Frida om Frågestund!:
Jag undrar vad du ska plugga

Se ovan

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Louise - [ Mamma till Eddie ]:

sv: hehe tack :) ja, okej det gör det nog :)

2:a kommentar, skriven , av lattemorsa:

Samma här : )

Kommentera inlägget här :