Skrytinlägg!

publicerat i Jacks framsteg& utveckling;

Nu är ju Jack lite över 13 månader så jag tänkte uppdatera lite med vad han kan:

Han kan säga;

Pappa
Mamma
Mommo=mormor
kocka=klocka
titta
tack, tack
där
taktor= traktor
kisse
nej
apa
tutte
sko
hej, hej
de?
ajaj ( när han gör nåt han inte får göra)
AJ ( när det gör ont)
bil
Ja = Jack
Ida
vovve

Han vet även var magen, näsan, huvudet och foten är någonstans och förstår det mesta man säger till honom. Ex; "Kan du bita dig i foten" slänger han upp foten och biter sig i stortån =)

Han går riktigt bra nu och reser sig utan problem upp utan det minsta lilla stöd.

Han kan också:

Pussas på riktigt
Flörta
Laga mat vid sin spis och "smaka av den" , supersött.
Vinka ( kunnat länge nu)
Slänga slängpuss
Dansa (även kunnat länge)
Sortera klossarna i plocklådan ( alltså stoppa dom i rätt hål)

Jag tycker han är otroligt duktig om jag får säga det själv. 13 månader och kan ALLT det! Duktiga killen.


( Måste ju skryta om hans kusin med som en liten fågel viskade i mitt öra nu säger tre-ords meningar. Nämnde jag att hon bara är 1,5?)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Yvonne:

Ja visst är dom duktiga våra små liv =)

2:a kommentar, skriven , av Mia ☆:

Vad snabbt de lär sig! Ha en mysig söndag :)

Kommentera inlägget här :