Årsresumé 2009 del 2

publicerat i En mammas vardag;

Juli;

Vi har semester tillsammans och åker en runda till skåne.








Vi åker till Äventyrs land i Halmstad med Jacks mormor och familj och har en underbar dag med mycket mys.


 




Vi börjar också förbereda oss inför dagis och skolstart och införskaffar Didriksson regnställ till Jack som är kanon.

Augusti;


Vi åker och en runda till Borås och hyr stuga där tillsammans med Jacks framor och man. Myser på Boårs djurpark och shoppar loss på Knalleland.

Jag och M har varit tillsammans i 5 år och firar det genom att gå ut och äta tillsammans och gå på bio.

Jack börjar inskolningen och det går bättre än vi någonsin kunnat föreställa oss. Han trivs som fisken i vattnet.

September;

Jag börjar min första termin på Högskolan i Halmstad

Vi firar Jacks första födelsedag och det blir en superlyckad dag med alla nära och kära omkring oss.



Oktober;

Jag skriver mina allra första tentor och lyckas sätta VG på båda två, något som peppar en till att forstätta och kämpa.

Jack pratar mer och mer för varje dag och säger nu omkring 20 ord.

November;

Kämpar vidare i skolan och har ständigt dåligt samvete för att jag måste vara utan Jack så mycket.

Jacks hosta forstätter som han haft sen september och det blir måna sömnlösa nätter.

Även här har jag en låååång bloggpaus.

December;

Jack har två omgångar med mycket högfeber och vi känner oss alla slitna av alla sjukdomar under hösten.

Jack pratar på och är nu uppe i runt 50 ord. Han får även en tandexplosion och har nu nästan hela munnen full.

Julen firas med nära och vi har underbara lediga dagar tillsammans.



Mamma och Jack myser på Julafton 2009.

Året har varit händelserikt och Jack har växt och blivit en alldeles egen liten individ med stark personlighet. Han förgyller vår vardag och gör en så stolt varje dag. Och precis så hoppas jag det kommer vara även 2010. Det kommer bli ett kanonår!

 

Kommentera inlägget här :