Årsresumé 2009 del 1

publicerat i En mammas vardag;
Januari;

Vi hade vår första föräldraträff bara mammor och barn vilket ledde till många nya vänner och roliga stunder med barnen. Det var skönt att prata med folk som var i precis samma situation som man själv var med en fyra månaders och allt vad det innebär.

Den 17 januari döptes Jack och det var en fin vinterdag med snö på backen. Dopet var underbart och S och Jacks gudmor gjorde dopet ännu mer speciellt med fin sång och musik. Vi njöt god mat och trevligt sällskap.

Jack lyckades vända sig för första gången och självklart var jag en stolt mamma.

Vi bestämmer oss för att flytta till en större lägenhet.

Februari;

Jack drabbas av RS-virus och vi har en tuff period med medicinering och in och ut från sjukhus. Efter några veckor börjar lilleman må bra igen och vi kan sluta med medecinen. Dock hade RS:et satt sina spår något vi dock inte visste då.

Jag skriver ett inlägg om man är duktigt bara för att man tar hand om sitt barn. Något som väcker en del reaktioner.

Mars;

Det är 1 år sedan vi var på ultraljud med Jack och jag kan inte fatta att det är samma lilla människa jag håller i min famn.


Redan nu börjar jag tjata om Britax vagnen ( som vi också köpte fast först i aug, nu ska den dock säljas )

Vi säljer vår bil och köper en nyare V70, vad jag älskar denna bil. Funkar bra och superskön att köra.

April;

Vi får tillgång till vår nya lägenhet och börjar genast med renoveringen. Ca 1 vecka efter start har vi tapetserat och målat om nästan hela lägenheten och är redo att flytta in.


Jack lär sig att pussas och börjar också kunna åla sig fram på golvet.

Maj;

Jack får magsjuka för första gången i sitt liv och vi blir inlagda på barn i Halmstad.

Vi planerar inför semestern och tar en minitrip till min mormor och morfar.

Forstätter att försöka komma i ordning i nya lägenheten. ( Ännu fattas gardiner i köket )

Juni;

Jag har en lång bloggpaus.

M börjar sin pappaledighet och jag börjar sommarjobba på ett äldreboende i 4 veckor.

Midsommar firas lugnt här hemma och jag gör världens godaste tårta.


Fortsättning kommer..

Kommentera inlägget här :