Svaren på frågorna

publicerat i En mammas vardag;
Vad är ditt drömyrke?

Mitt drömyrke? Hmm, oj så svårt. Det skulle nog vara att få jobba med inredning eller kanske att starta en egen liten butik med unika och underbara träleksaker. Det skulle inte vara helt fel.  Men oj, så svårt =)


Vart bor ni? :)

Var vi bor vill jag inte avslöja allt för mycket eftersom att jag ändå vill skydda våra identiteter lite. Men så mycket som att vi bor i Småland kan jag avslöja ;)


Har en fråga: i och med att du inte jobbat mellan studenten och att jack föddes, hur mycket pengar får man per månad då? det är ju 1050 i barnbidrag, men mer då? från försäkringskassan o så, hur får man det att gå ihop liksoM?

Jag vill börja med att säga att vi inte går på några som helst bidrag, hade vi inte haft de förutsättningarna att vi skulle klara oss utan bidrag hade vi aldrig skaffat barn. I alla fall så eftersom att jag inte har jobbat får jag "lägsta nivå" i föräldrapenning vilket innebär 180 kr/dag. Sen väljer jag själv hur många dagar i veckan jag vill ta och på så sätt hur mycket pengar jag vill ha i månaden. Så vi har alltså min föräldrapeng, barnbidrag och sen har vi M's lön och på det klarar vi oss utmärkt.



Hur reagerade dina kompisar och lärare osv när de fick reda på att du var gravid?

Jag fick faktiskt enbart positiva reaktioner. I alla fall så är det ingen som har sagt något negativt rakt till mig och de närmaste var bara glada för vår skull. Min lots ( klassföreståndare) var otroligt bra och stöttade mig fullt ut och alla lärare var förstående då jag fick foglossningar och inte kunde vara så mycket i skolan. Så, så vitt jag vet har det bara varit positiva reaktioner =)


hade ni några andra namn är jack uppe ? Och hae ni något tänkt om de blev en tjej?

Visst fanns det andra namn men i slutet var faktiskt Jack det enda som kändes 100%. Fast jag även gillade William ganska mycket. Flicknamn var det lite lättare med och där hade vi bland annat Izabel, Tindra och Engla på förslag. Även ett annat namn men det sparar jag som hemlis till nästa bebbe kommer och kanske är en flicka ;)


Hoppas ni är nöjda med svaren och är det något mer ni undrar så är det bara att fråga så ska jag försöka svara så gott jag kan.♥

Kommentera inlägget här :